Hälj



Hejhej!
Hela veckan har min käre far gått 7km i motionsspåren med Julle. Så jag har kunnat ängna mer tid till allt skolarbete oså. Lite småträning har vi också hunnit med. Bland annat har jag klickat fram ett kommando jag kallar puffa :) Han tar helt enkelt höger tass och knuffar ner en flaska så att den välter. Jag kände verkligen att jag behöver komma igång med lite klickertrix. Nu har han använt tassen, nästa får väl bli något med nosen kanske...

Just det, han har lekt med Fanni, Betti och Molli också. Vi råkade på den på fotbollsplanen och där fick han busa. Betti och Molli är alltså Iris två valpar som nu är 13 veckor. Jag fick hejda Julle lite emellanåt så att han inte skulle krossa de små, men han anpassade sig ganska bra själv :D Hundträffen i stan blev det ju inget av heller denna veckan. Vollybollträningarna är numer vid den tiden så det blir svårt att hinna med dem tyvärr. Men jag ska prioritera hundträning några gånger!

Idag kärde vi tre stycken upplet. Första gick kaputt då han inte förstod att han skulle komma med prylen. Andra gick bättre men fortfarande lite tveksamheter. Tredje gick kanoners. Han behövde helt enkelt lite uppfräshning när det gällde uppletandet. Han använde verkligen nosen idag, annars kan han ibland springa runt som en gasell och hoppas på att få syn på den, men idag kopplade han på nosen....


Hittade denna goding i mitt skafferi :) Snacka om helskön, Julle verkar kunna sova lite hur som helst :)

Nu äre häääälj :) Ha de bra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0