Agility för första gången!

Idag åkte vi till brukshundsklubben till klockan 11 där vi hade den första "riktiga" träffen med den nya träningruppen. Idag sotd det ju agility på schemat så ordförandet och någon mer var där och visade oss olika hinder och gas oss lite viktig info innan vi började med lite enkel träning.

Julle va riktigt på allerten. Han hoppade enkelt över hindrena och bjöd upp till massor med lek. Fokus va på mej och inte på de andra hundarna eller på dofterna i marken. Jag funderade lite om jag verkligen skulle släppa honom såhär första gången med en ny grupp, men jag gjorde det och han skötte sig som alltid exmplariskt. Det tog ett bra tag att övertyga honom om att gå in i tunneln, men efter mycket om och men (och lockande från mattes sida) sprang han igenom. A-hindret fick vi hjälpas åt flera stycken för att få upp honom på så att han inte skulle skrämmas och skada sig eller något liknande. Jag är jätte nöjd med vårt första agilitypass, vem vet, vi kanske blir riktiga stjärnor någon gång? :)

En fotbollsmatch och en långis si skogen hann vi också med. Och självklart passade vi på att nöta fler spontana lägganden. Nu ska jag iväg till en kompis och se på film! Ha det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0