2:A på rallylydnad :)

Nu har det inte hänt sådär supermycket på hundfronten men i alla fall har vi varit på vårt sista kurstillfälle med gruppen "Lös hund". Det har mest handlat om vanlig träning där vi ska ha hundarna lösa och jobba med röst och kropp och INTE med kopplet. Kanon tycer jag. Sista gången nu körde vi en rallylydnadstävling. Lösa såklart och inget godis :) Julle fixade allt galant, såklart och ha kom faktiskt tvåa!!!! Vi hade kunnat vinna, jag visste nämligen inte att man fick springa mellan konerna, men vi är supernöjda i alla fall jag och grabben. Vi fick en ny klicker till pris.

Annar har det varit rena öken-hettan här hemma. Vi har gått våra långa skogsprommenader tidigt på morgonom och sen slöat hela dagen när det är som varmast. Julle har varit och tittat på fotboll, jag har sprungit konditionstest och bla bla bla..

Mer kommer imorn fr så ska vi köra agility igen! Ha det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0