Mycket nu..

Usch nu va det länge sen jag skrev. Igår var det skolavslutning och allt vad det innebär. Det blev en rätt vild kväll men vi lever och idag fyller jag 17bast ;)

Vi började med att åka iväg på fiske med far, kusinerna och morbror. Julle förjde självklart med. Dessvärre så var det en hel drös med bygg-gubbar där och vi fiskade dessutom intill vägen så han fick springa i sin långlina. Men vi rejsade även loss på järdet lite längre upp och jädrar vad han sprang.  Han sätte även av efter en galopperande häst, men lyssnade bra på mina kommandon. Jag undrar om han verkligen skulle våga gå fram till en häst, han är ju så oerhört mesig.
 


Efter det, fika och tårta med släkten och lite paketöppning. Sen en tur till Acksjön med Lovisa, men det var ju inget hundigt. Lite rastning, film och mys på kvällen. That's it...

FÖRESTEN, på tal om mesig hund!
I torsdags när vi skulle iväg till stan eftersom bror tog studenten så hade vi beslutat att Julle hade det bäst hemma. Jag satte igång att blåsa upp massor med ballonger som var av dålig kvalté så de small titt som tätt. Hundstackarn satt och tryckte i mitt rum. Inte ett dugg rädd för smällarna, men för ballongerna. Så han fick följa med han också. Trångt som sjutton och lite halv krånglit blev det, men det grejade sig.



Ha det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0