Regn och rusk!

Usch vilket regnväder :(

Grabben och jag har cyklat ner till stranden igen. Men tyvärr blev vi tillsagda av någon komungubbe att jag INTE får bada hunden där utan jag ska gå bort till hundbadet. Inga problem för mej, men hundbadet har en strand på 20meter och där får han inte plats med sina fnatt. Men jaja, jag tänkte att det inte gjorde så mycket när det regnade och inte var en jävel på heela stranden, men tydligen. Vart ska han nu få rejsa?

Såhär ser det ut när vi cyklar hem. Grabben för kömpa för att hänga med!



Världens bästa cooling. Kolla på den självsäkra springstilen ;)


Igår tänkte jag att jag skulle skita i långprommenix. Han har fått massor med motion varje dag sen han var sjuk så jag tänkte passa på att ta en vilodag i regnet, MEN klockan halv tio drog jag med mej mor ut på en tur. Jag hade tänkt ut innan vart vi skulle gå, men vi blev helt vilse. Klockan elva var vi ute i en becksvart skog och visste inte var vi var. Riktigt läskigt när mamma är rädd på riktigt. Julle traskade på som vanligt och fick rejsa lös hela vägen, så han var lagom trött när vi kom hem och gick raka vägen till sin kära bur för att sova.

Och i morse planerade jag lite träning på grusplan när regnet hade upphört för en stund. Men jag tror grabben inte riktigt hade vaknat, han var halvslö och ville inte riktigt. Men för att vara halvslö gjorde han ett bra pass måste jag säga. Han hängde med bra i svängarna på fria följet vilket är det jag jobbar mest på för tillfället. Vi har repeterat klossträningen också, så nu jäklar ska även svängarna sitta perfekt snart. Jobb för mej ikväll och bakning innan dess, så det får bli vila från motion idag istället. Imorn åker vi antagligen till sommarstugan så då får han springa igen!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0