Hejhopp.

Nu har det varit julafton sen sist :) Jag fick många bra presenter, och en hundbok. Hade önskat mej "kontaktkontraktet" men den var tyvärr slut så nu blev det "fysträning för din hund" istället. Helt perfekt faktiskt. Jag är ju skitintresserad av det där med muskler, konditionsträning, skelettets uppbyggnad och det där. Dessutom är jag jäkligt pepp på att börja fyysträna grabben, hårt!

Grabben fick 4st julklappar. 3st leksaker och en reflexväst. Han blev skitglad faktiskt. Och förövrigt har det varit snöstorm i några dagar här. Ni skulle sett hur många fastkörda bilar man passerade imorse :) Grabben sticker upp ungefär en decimeter i snön, från ryggen alltså. Huvet och den ståtliga svansen syns ju också såklart!



Vi har varit på långis flera gånger i skogen och grabben har varit riktigt energisk, speciellt på grund av snön som han är galen i. Idag gick vi till grusplenen och sprang av oss, det blir galopp för hela slanten för att han ens ska komma framåt. En jäkla träning förr grabb :D

Träningen ligger nere tyvärr. Jag har blibit jäkligt lat på den fronte senaste tiden. För ett tag sen fick jag småttt panik om det inte blivit något mentalt tränat på 4dagar, nu har det gått betydligt längre än då. För vardagskommandon och inkallningsträning kan väl knappast räknas..

Nu ska jag hälsa på kusinerna. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0