Glad jycke :)

Jahapp, mycket har hänt sen sist må jag säga :)

I Fredags först och främst var jag och grabben och tränade lite tillsammans med Sara och Dagmar! Vi fick massor med hjälp med backaträningen som gick framåt, och även många bra tips som jag ska tänka på farmöver. Tack såå mycket för det :) Att jag ska få in alla tusen saker i huvet medan jag tränar är det absolut svåraste. Shit vad kass man är emellanåt haha, men jag blir bättre.           Julle var redigt frustrerad emellnåt. Han skällde mer än han går per år i vanliga fall. Men med mycket störning och en korkad matte så får man höja rösten!!!

I lördags morgon drog mi famillia och jag till Barcelona för en lång weekend kan man säga. Shopping, stadsprommenader, fotboll, restauranbesök mm. stod på schemat. Mycket mysigt :)



Nu är vi hemma igen. Och jag måste säga att galnare hund har jag aldrig sett. Han satt för det första i fönstret och väntade på oss när vi kom körandes med bilen. Och när vi satte nyckeln i låset så kommer världens gladaste hund rusandes mot oss. HERRE GUD vad glad han va. Han stormtjöt och trampade omkring och gläffsde och rusade i 20min efter att vi kommit. Jag var chockad och trodde verkligen att han var sjuk eller nåt :) Såå jäkla underbart att komma hem till honom. Att man kan sakna ett djur så mycket.

Varje dag nere i B har jag klickat upp denna bilden på kameran. Den har i princip varit min luft och mat under resa. Fy farao vad jag älskar dej bubben.


Idag har vi hunnit med lite av varje. Bland annat blev det bus med M på fotbollsplanen och idag var grabben väldigt på. Jag fick dämpa honom flertalet gånger, även om det säkert var lek alla gånger så blir jag lite orolig. Det är svårt att se skillnaden faktiskt. De låter ju som grisar bådatvå när de härjar. Dessutom totalignorerade han en inkallning därnere. Han stod bakom kullen, jag såg endast svanstippen. Brevid stod M och hundra meter bort skriker ett 20-tal ungar för fulla halsar vid en pulkabacke. Jag har svårt o veta om han inte hörde eller ignorerade faktiskt. Men hursomhelst ska inkallningen höras genom det ljudet också. Så vi måste repetera..

Jag lovade ju mejsjälv att göra det på höstlovet, och än har det inte blivit av. Skärpning matte!!!

Lite småträning blev också av. Och jädrar vad överlycklig hn är nu när det är både kallt och snö. Backa tränade vi endel på med omvänt lockande som Sara tipsade mej om. Och han backade riktigt fint. Även utan att komma fram till mej mellan varje gång, så några gånger påbörjade han själva backandet kanske 5m ifrån mej. Det var framgång. En hel del lek och även påbörjan på att lära sig leka trots godis i närhete (självklart var det även Saras tips här också) Hihi.. Det funkade riktigt bra... Imorn på hundträffen ska vi nöta lite djupare...

Ha det bra!!! :)

Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Men gud var roligt att höra att det går framåt!!

Åh så härligt! Blir alldels lycklig på insidan! Heja er!

2009-12-18 @ 00:21:02
URL: http://minhunddagmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0