27 juni

Igår jobbade jag ja, för första gången på tre veckor. Och den första kvarten kändes det som jag sprang omkring i kassalinjen som en yr höna. Men det tar sej, och jag börjar känna mej allt säkrare på mina arbetsuppgifter :) Vi har dessutom fått en ny chef, Hassan - som verkar hur störtskön som helst. Den förre var också toppenbra, men på något sätt känns detta ännu bättre..

För exakt 1 år sedan - då hade vi påbörjat simlektionerna :) det har vi inte i år..
Julle och jag gick en 50 minutare i skogen innan jobbet, och samma runda efter jobbet. Han var finfin i humöret. Alert, galen och lyhörd. Precis när han fått hopp&lek på skogsstigen var han helt galet energisk. Jag passade på att utnyttja energin och tränade lite busträning i form av trix, positioner, lite rallymoment och liknande. Tennisbollen var vääldigt intressant i gossens ögon, och han sprang i ljusets hastighet både in och ut med den :) Leken i alla dess former, kanske främst studsande tennisbollar är Julles absoluta favoriter. Är han dessutom på träningshumör blir allt toppen :) Jag fullkomligt älskar när gossen är på bus-/energihumör :D Och bara tanken på att jag om några månader kommer ha en hund som är på det humöret jämt gör mej glaad. Julle kommer aldrig att kunna bli det, det har jag gett upp för länge sen. Istället tränar vi när han vill, och ser till att ha riktigt roligt tillsammans. Min busvoffse <3

Idag tog jag en sväng till stan och fixade en massa nödvändigt. Jag var till banken och satte in kontanter, det gör dom visst inte hos oss längre. Och på banken var det såklart över en timmas kö. Därefter till SJ för att köpa ett resekort som tar mej runt i hela värmland under hela sommaren - hundträning ska bli!!. Det tog för övrigt över en timma i kö även där - såklart. Och sist åkte jag mot jobbet där jag hälsade på nya chefen och fick ut mitt sommaschema då min internetsida därifrån krånglar. Effektivt, men tråkigt.

Därefter gick vi på långis! Vi har hittat en "ny" finfin runda som tar 1h 45min där gossen får rejsa loss med skogsmark under tassarna de största bitarna. Vi passerade också kommunens grishägn och kikade på extremt söta kultingar. Faktum är att jag inte kunde hålla tårarna borta när de små (egentligen ganska stora) djuren låg och snarkade i en hel hög. Dit måste vi gå oftare o kika :)

Nu ska vi kika på film snart. Och imorn bär det av för en tvådagars i huvudstaden med finaste mamma. Gullfjunet får vara hemma med pappa, och bjuds troligtvis på en och annan långis!
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

De där promenaderna låter alldeles underbara =) Och han verkar vara som min Lukas. Man får acceptera att de inte är med och på tå varje dag utan det gäller att ta tillvara på tiden när de är på hugget.



Kul att få vara med från starten!!!



Jag ville alltid ha hund, men fick inse att det inte fanns tid. Men så började mamma och pappa planera lite bakom ryggen på mig. Och vips får man frågan om man tror att en hund skulle passa - självklart! Letade lite på goldenklubbens hemsida efter levklara valpar samma vecka. På tisdag ringde mamma till en uppfödare och på fredag skulle vi åka för att "bara" kolla och ev tinga en valp. Vips så satt han med i bilen hem på kvällen. Planerna var eg en liten tik, men uppfödaren hade inga men nämnde en liten hane hon trodde skulle passa. Så så kan det gå, hundköp inom någon vecka =)

Planer finns på en mer jakttyp nästa gång. Dock ingen ren jaktgolden, mer något mittemellan. Har funnit flera hundar/kennlar jag gillar och kullar som födts. Men absolut tidigast nästa sommar då jag bara har ett år kvar på universitet. Innan hinner jag inte. Vill känna att jag har gott om tid till valpen och all träning.

2011-06-29 @ 11:01:51
URL: http://www.busgolden.se
Postat av: Anonym

Vad skönt att det känns bra med jobbet!:)

Och du, du å valpis måste komma till Sundsvall och hälsa på när jag flyttat dit!:D

2011-06-29 @ 16:40:52
URL: http://Www.sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0