4v.

4 veckor sen parningen nu :D Om ytterligare 5 veckor vet jag förhoppningsvis hur det blir :D hihi. Pia har skrivit följande på bloggen; Blir det några valpar? Ja vi tror faktiskt det ;-) Gimmie har redan blivit lite mullig, jag har inte ökat på maten och hon har inte varit skendräktig tidigare - så nog talar det för att det är valpar i magen! Jag är glaaaad :D

Denhär natten var nog den värsta på läänge. Sov inte en blund, hade rediga feber"atacker" och halsen var ömmare än ömmast. Många slängar av halsont har jag haft genom åren, men fasenimej inget i närheten av den här styrkan. Femte dagen, så ett besök på vårdcentralen blev. Tillråga på allt satt jag i väntrummet i 40min och väntade på distriktsköterskan - jag höll på att kollapsa. Bara för att man inte kan svälja utan att både få tårfyllda ögon och utan att kvida högt produceras såklart mängder med saliv. Tillslut fick jag en annan sköterska som tyckte synd om mej. Och det var en lättnad när hon kikade ner i svalget och talade om att det var tjockt och ilsket rött och såg precis ut som streptokocker, ääntligen lite medicin som förhoppningsivs gör något tänkte jag. Men icke, snabbodlingen visade ingen streptokocker så det var bara att bege sig hem och bädda ner sej i soffan i väntan på bättre tider..

Nu ser jag verkligen fram emot skogslångisar tillsammans med min bästis!
Juliusgubben fick för femte dagen irad en långis av min käre far. En femkilometare, lös i skogen på morgonoen gör dem båda gott och tack vare det har jag sluppit något dåligt samvete iaf :) Med ibumetin, halstabletter och nässpray pallrade jag mej ur sängläge och tränade lite backaträning i köket för skojs skull. Hittade en position som gör att jag åtminstone hälften av gångerna lyckas kasta godisarna rätt för bästa belöningsplacering, vilket ju typ är a och o för att vi ska komma framåt. Därefter en rastningsprommis och nu väntar sängläge.

Imorn har jag lurat hem några tjejkompisar från klassen för grillkväll - och tro det eller ej så är alla villiga att besöka vårt bakterierika hus :D Haha, vi får väl sitta ute kan jag tänka.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

iiih,spännande!!!!



bli frisk nuu:)

2011-06-16 @ 07:42:31
URL: http://www.sofiegustafsson.se
Postat av: Sofie

Fy sådär har jag också haft! Var iväg förra veckan och tog halsprov men det visade inget, för några dagar sen blev det ännu värre så idag gick jag iväg igen. Det var tydligen streptockocker ändå! Så blir det inte bättre så be om ett nytt test och att du får träffa en doktor! :)

2011-06-16 @ 13:11:21
URL: http://sooffis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0