25 juni

Allt sängliggande fick mej lite impulsivt att dra iväg till stugan, och där ute på vischan blev jag visst kvar i fyra dagar(!). Mormor dök upp de sista dagarna också, så helt ensamma var vi inte ;)

Hur som helst har vi njutit till fullo av dagarna. Vi har prommenerat massor i skogen, plockat smultron och blommor, skrattat åt kossor som slitit sej och spatserade omkring i grannens potatisland och annat lantbekymmer :) Gossen har fått badat endel, rullat sej i älgbajs, kört ett uppletande, och skött sej alldeles exemplariskt :D Lite skitig blir väl alla? ;) Guldhjärtat!

Bajsnisse - det nya smeknamnet haha ;)
Gossen ser helt oberörd ut.



Därefter har jag spenderat midsommar tillsammans med Lovisa på andra sidan sjön, i deras stuga. Alltid lika mysigt. "Drog även upp" årets första firre - en gädda som slet sej när draget fastnade i håven, det räknas :D

Ikväll var släktingarna inbjudana på födelsedagsfirande av både mej och mor. Jag fick mycket fina saker, bland annat denna bok som jag önskat mej :) I mina öron låter den helt klockren, och den skall läsas noggrannt minst en gång innan lillebror kommer.


För nog verkar det som lillebror kommer dyka upp så småningom :D Pia är alldeles säker på att det gömmer sin puppisar i magen. Nu hoppas vi bara på att det är måånga valpar, måånga hanar och friska sådana :D Tiden går verkligen snabbt - men den som väntar på något gott..

Imorn väntas jobb, första på donken för i sommar. Hoppas hostan lyser med sin frånvaro, det vore inget vidare för matens skull annars.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Låter som en bra bok :)

Spännande med valpplaner. Särskilt när man gått och noggrant planerat och längtat länge. Var erat förra lite mer spontant?? Vårat var lite halvspontant, smått planerat men ändå inte ;) Men nästa gång vill och hoppas jag vara med mer från start...hoppas jag :)

2011-06-27 @ 18:00:48
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0