Svamp i örat.

Är precis vad Julius lyckats få. Han fick det en gång förra sommaren pga för mycket bad, men nu? Knallrött över en natt. Har sett små tendenser ett tag nu, men det bröt visst ut riktigt snabbt. Något äckligt klet ner i hörselgången i en vecka, sen ska det nog bli lika bra som vanligt :) Matten plutt!
Julius har fått en långis med pappa vid motionsspåren idag. Gött värre, för idag hade jag faktiskt ingen lust.

Blir lite tjatigt att skriva, men vi har kört lite kommandoträning ikväll, med en ruskigt härlig attityd hos Julle. Oerhört alert, aktivt men inte ens minsta lilla tendens till någon frustration. Han är fasen bäst! För ett halvår sen skulle jag inte tro någon som sa att frustrationsskallen skulle vara borta nu. Aldrig! 8 olika kommandon blandade jag in, och han blanade inte ihop ett enda ett. Kanin satt som ett smeck, även från ligg ;) Provade med externbelöning också, då blev det visst svårare att lyssna på vilket ord matte sa. Då erbjuder han det senaste alltid! Vi har en jävligt lång bit kvar, men vi är på gång :) Funderar på att börja med något nytt beteende nu för att inte tjata ut.. funderar!!

Julius som liten valp. Smala lår och en svart mage, älsklingen!
Imorn har jag endast en lektion på morgonen :) Sen ska jag och gossen ut och gå i markerna såklart, efter det ska jag faktiskt baka. Goooottt, bullar med saffran och mandelmassa, och några chokladkakor. Smaskens!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Huffa, stackarn. Indra har också problem med sina öron...



Gullvalp.!

2010-11-20 @ 21:29:43
URL: http://sofiegustafsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0