SOMMARLOV!

Du jädrar är det sommarlov. Tyvärr får jag inte riktigt dedär vibbarna.. Ska ju jobba endel denna sommar, dessutom måste jag plugga så förbaskat mycket teori den nårmaste veckan satt det känns inte så ledigt riktigt än... Men det kommer :D

I onsdags började jag och grabben dagen med att gå till sjön :) En lååång raksträcka hela vägen dit, massa rejs på playan och raksträckan hem igen.

Väl nere på playan blev jag först lite irriterad när grabben inte ville leka, jag vet att det är fel men jag kände lixom hur det växte inom mej ju mer jag försökte. Jag sket i det och lite senare skulle jag träna vinka snabbt med gossen. Han kan det, men kommandot måste sitta bättre. Grabben fattade inte ett skit hur mycket jag än trixade. Varje gång jag tog ett steg bakåt la han sej ner och då jag redan var irriterad slog det lixom över. Istället för att bryta och göra något annat skrek jag sitt till honom. Och stackarn som inte är van korrigeringar blev helt förbytt där nere. Helt loj, satte sej och slickade på mej (det händer bara inte med Julle). Han vägrade leka eller strosa omkring som han älskar. Hur fasen kan jag va så dum.. Jag vet att jag har världens känsligaste hund som HATAR när han inte lyckas vara mej tilllags, och ändå kan jag inte behärksa mej.

Tillslut erbjöd han lite hoppstå, och vi badade fötterna tillsammans så allt kändes bra tillslut. Världens dummaste matte!

På kvällen åkte Julius, jag och pappa 5mil till ett litet tjärn där han skulle fiska. Julle och jag roade oss med kameran och annat mys. Han skötte sej bra gossen, sprang omkring hejvilt och lekte rövare :) Vörldens bästa guldgosse, jag ska aldrig mer skrika åt dej!!!

I torsdags blev det skogslångis, besök hos mormor och ett spår vars liggtid var 21h. Det gick väl helt OK med tanke på vilken plats jag valde, megamånga hundar rastar där varje dag, och jag la spåret på en stor stig. Dessutom var starten borta. Haha!

Idag fick jag somsagt sommarlov. Kvällen ska ägnas åt mina vänner, vanligtvis jobbar jag ju fredagkvällar men idag tog jag ledigt. Julle ska vara hemma med mina föräldrar den ängeln, men imorn blir det aktiviterter igen. Ha det bra! :)


Kommentarer
Postat av: Sara och Dagmar

Om det får dig att känna dig bättre kan jag erkänna att jag drog Dagmar i svansen så hårt att hon skrek igår. Snacka om att tappa behärskningen. Usch vad jag skämdes och ångrade mig efteråt! Så ditt lilla skrikkommando ligger i lä.. Kram världens elakaste matte



P.s. Dagmar har förlåtit mig nu.

2010-07-05 @ 18:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0