Skön helg

Fredag:
Kom hem från skolan och gick en snabb rastning med grabben innan jag kastade mig iväg till bingon (jobbet). Kände mig liiite halv hängig så det blev bums i säng när jag kom hem därifrån, 700kr rikare :)

Lördag:
Började med hundkurs bort i Värmskogs trakterna klockan 13,00. Julle skötte sig exemplariskt. Han är alltid sansad och trygg och sitter gärna brevid mej och tittar på när de andra härjar runt. Han fick även gå ett ca 50m långt viltspår för första gången. Det hade bara luggit i max 20 minuter så det va alldeles för enkelt för min grabb som sprang i hög hastighet och klarade på kanske 15 sekunder. Haha.
 
Efter hundkursen packade jag iordning det som fattades och sen bar det iväg mot sommarstugan med min kompis Lovisa och hennes springer spaniel flicka Alice. Vi grillade på kvällen och myste framför brasa och eurovison. Rätt vinnare? Ingen aning. Jag är inte så speciellt insatt i vad som är bra och inte. Men söt var han ju i alla fall. Sen tog vi oss en tur till sjön där hundarna kastade sig i och fick lite spring fnatt båda två.

Söndag:
Vi vaknade redan halv 8 :O. Vi packade med oss frukosten och åt den nere vid sjön. Vi lånade en grannes brygga eftersom vi knappt sett dem alls, men just när vi satt där med frukosten uppdukad kommer de såklart. Han så inte jätteglad ut så vi pep därifrån fort som satan.

Vi har luggit i solen och prommenerat med jyckarna. De fick även gå ett varsitt personspår och efter denna helg är de nog helt slut i kroppen. Underbar helg för både människor och hundar. Vi har inte ägnat kopplet eller halsbandet ens en blick, det är det bästa med sommarstugan. Bilder kommer här...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0